Page 88 - Tarih Çevresi Dergisi
P. 88

tarih çevresi

kelime okunamadı) bir kat elbise yaptırdık. [Şöyle ki bir a’lâ lata altı buçuk
mecidiyeye ve bir şalvar ve yelek dört mecidiyeye ve bir hırka60]. Mecmu’
elbise mukaddemki mufassalan tahrir olunan mektupdan anlaşıldığı vech üzere
üç yüz on üç kuruşa baliğ olarak [otuz yedi kuruşa bir fes maa sarık on beş
buçuk kuruşa ve bir geyim mest on kuruşa ve bir çift ‘antari yirmi sekiz kuruşa
ve bir çift don ve gömlek yirmi bir kuruşa, mecmuu lira para olarak üç yüz on
kuruşa baliğ olub işbu elbiseleri]61 vakt-i icazete hazır ve bir bohça içerisinde
müheyya eyledim… Ve şu masarif-i elbiseyi tahrir eylemekten muradım budur
ki, yedimizde ancak bir lira kadar mevcut kalmıştır. Maa-haza düğün ve
hocamız efendiye elbise yaptırmağa beher nefer efendi için ikişer buçuk lira
masarif tevzi ve taksim eylediler. Bizim nakdimiz ise bu miktara baliğ
olmayacağı mukaddemki ifademizden malum-i alileridir.

       Benim inayetkârım pederim! Her ne kadar bu sene için zat-ı
inayetkârîlerini masarif-i külliyeye duçar eyledik ise bizlere bu kere müyesser
olan işbu murad ve şeref, bir şereftir ki on sekiz senede bir kere vücuda gelüp
müyesser olduğu gibi Cenâb-ı Vehhâbü’l-’atâyâ ve’l-cûd mahlûkatından
mümtaz eylediği ‘abdine nasip olur. Zira dünyada her kimse ve müşrikler dahi
mahdumlarını evlendirip velime muradına nail olurlar. İmdi Cenab-ı Hâliku’l-
kâinât zât-ı meymenetlerini bu şeref ve murada nail ve muvaffak olan ‘abd-i
mümtazından halk eylediğine hiç şüphe yoktur. Malum-i alileri olsun ki,
Cemaziyülahır on beşine yani tarih-i mektuptan kırk beş gün sonra velime-i
şerifeye şürû olunacaktır. Binaenaleyh “el-va’dü ke’d-din ve îfâü’l-‘ahd ke’l-
farzü’l’ayn” fehvasıyla behemehâl mah-ı mezkûr on beşine Amasya’da hazır
bulunmanızı ayruca temenni ve çeşm-i çârla intizar eylerim. Ve tarafınıza ait
olacak masarif için elbette iki lira lüzumu görünüyor. Teşriflerinde iki lira bu
dâileri için, kendiniz dahi kendi masarif-i nefsiyeniz için lüzumu mikdarı
tedarikle teşrif buyurasız. Ve şöyle malumunuz olsun ki refiklerimizden geriye
kalmamak zeylinde mezbur iki lira amelelik ile tediye olunacağını bilsem yine
deyn eylemek lazım gelir. Ve benim peder-i sertac-ı ibtihacım eğer bir mâni’in
men’i ile bu tarafa teşrif eyleyemez iseniz taraf-ı dâiyânemize bir mektupla
mufassalan hâl-i âlilerinizi ve biraderimizin askerliğini beyan eyleyesiz. Her
halde umur-i dünya için olan işlere nazar buyurmayarak ‘inân-ı azimeti bu
tarafa mün’atıf kılasız. Ve geldiğiniz surette hocamız efendiye bir keser ve bir
girebi ki evvelkinden bileziği büyücek olarak yapıp vadinize binaen beraberce
getüresiz… Mukaddema hakkında mükâleme olunan iş dâileri tarafına menut
olarak durur. Lakin çâr etrafı bi’t-teemmül buraca idareden ‘acz izharımıza
mebni mevkuf tutarız. Tarih-i mektuptan birkaç gün mukaddem Şeyhoğlu
Mehmet Efendi icazetimden mücerred bizleri haberdar eyleyesiz deyu mektup
yazmış. Gelür iken araba ile Tokat tarikiyle gelesiz. Nüfus koçanınızı beraber
alasız ki lüzumu olacağını bilürsiz Efendim. Bu tarafta Tahir Hocazade
Süleyman Efendi ve Hocamız Efendi ve umum refikler selam ve cümlesi
kudumunuza muntazırlardır Efendim.

       Bâkî dua!...
       Fi 24 Teşrinisani sene 307 /6 Aralık 1891.
       Dilârâ-yı Fulan
       [YA-MAY-K6-020-abc]

60 Parantez içindeki kısmın üzeri çizilmiştir ama okunabilmektedir.
61 Parantez içindeki kısmın üzeri çizilmiştir ama okunabilmektedir.

                                 931
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93